Tankar och funderingar!


Hoppas ni alla har det bra därute i vinterkylan. Själv ligger man i förkylning, hatar o vara sjuk och ensam och hemsk känner man sig :( Fast i går var Camilla och grannen viktor kom över och åt middag :) Och Hassse såklart Camillas hund ;) Vill oxå ut i snön och åka skidor och bara mysa. En sak jag inte tagit upp så mycket här är väl min medfödda skada som jag fick vid födseln. Inget jag är stolt över men det är den jag är. Vilket gör att man absolut har en hel del begränsningar som många inte har. Vintertid känner jag mig som en tant på hall is. Skadan sitter på balansen och styrkan i kroppen. Jag vet att jag är bra på mycket och att många är "imponerade" att jag kommit så långt som jag gjort i mitt liv ändå. Som de flesta andra längtar jag efter att skaffa familj och jag ser inte min skada som ett hinder. Jag tränar, jag blir starkare och utmaningar gör mig starkare. Många gånger småsaker som jag upptäcker nu får mig och känna glädje, jag klarade faktiskt detta.

Under min barndom så spelade alla tv spel, men jag kände ändå oro för att inte jag kunfde spela allt. Två händer och två fungerande ben är det ultimata i dagens samhälle men plötsligt så har någon smart människa kommit på ideen Nitendo Wii och en ny värld skapas. Låter kanske konstigt i en del öron nu. Men detta kan jag vara med på utan att slippa oro mig för att det inte skulle gå.
Kanske skulle man testa åka skidor? Jag är ju jäkligt envis och skulle göra allt för och få det att fungera.En dröm är iaf att någongång åka snöskoter, vilken frihet det skulle vara. Nu på senaste, tycker jag faktiskt om och vara ute. Kanske har min osäkerhet vänts till säkerhet ute i naturen. Mer kontroll över min kropp och rörelser.

Det blev mycket tankar och funderingar idag men det viktigaste som jag tror på. Alla har vi något som skiljer oss från mängden. Men se det som en styrka och något speciellt. Alla är vi bra på någonting!


Kommentarer
Postat av: Millan

På tiden att det kom en uppdatering ;) Du är en fantastiskt bra vän och vet knappt vad jag skulle göra utan dig <3

2010-01-06 @ 15:24:08
URL: http://millansfantastiskaliv.blogg.se/
Postat av: lilla syster(AAA)

haha jaa tycker väl att du skulle förlja med upp till sälen och åka snöskoter xd/kram din syster<3

2010-01-11 @ 16:33:04
URL: http://har ingen höhö

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0